Tuesday 24 July 2012

Kenangan Form 5

Semasa Birthday Nora,2010 :
Tujuan kami adalah suprise untuk dia dengan mandikan dia dengan tepung.. Emma suruh aku temankan Nora untuk keluar daripada sekolah kerana aku muka yang boleh dipercayai tapi sebenar ye aku adalah dalang yang memang talam dua muka konon-konon ye tidak tahu ape yg akan berlaku tetapi benda dah dirancang,tetapi mcm dia tahu-tahu je yang kami semua dah rancang benda tu.. Keluar daripada sekolah sepatut ye menggunakan pintu pagar kecil tetapi Nora nampak Nazirul attack dia,tak sangka pula budak class lain join sekali,dan Nora terus keluar menggunakan pintu besar dan kene pada nora cuma sedikit.. Dah la aku menjadi mangsa kerana kene tarik dengan nora supaya mengelak kan diri dia.. Dengan membawa beg LK yg besar tu,kami bawak kulu kilir.. Nora berjaya melepaskan diri bila di depan sekolah tapi dia tersilap masuk jalan yg susah untuk dia keluar daripada situ.. Belakang 7-E dia dpt mengelakkan diri tapi depan 7-E dia tak dapat nak elak sehingga terduduk di situ,time tu,banjirkan dia dgn tepung.. Beg kami dan beg LK kami habis dimandikan oleh tepung.. Berjalan kaki sehingga keramat AU3 dengan muka masing-masing kene tepung except for Emma kerana dia dah lari balik rumah dulu.. Paling teruk Birthday girl kita,Nora.. Sambut di kedai makan AU3,dengan muka tepung masih di muka.. Have Fun dengan korang..

Semasa Birthday Aku,2010 :
Kenangan paling aku tak boleh lupakan.. Pada mula ye aku tak nak datang takut kalau kena macam mana Nora kena.. But aku dipaksa datang oleh yang berlima ni.. So apa pon terjadi kat aku hari tu aku memang redha je apa yang terjadi.. Pada mula ye aku sedih kerana sorang pon tak nak wish birthday aku.. Waktu nak balik,masing-masing kelam kabut nak balik,mula-mula ye memang kelam kabut gila la.. Dalang ye kali ni,adalah Priya.. Sebab Priya duduk dekat dengan rumah aku.. Dorang saje suruh aku balik lambat.. Aku rasa pelik sangat hari tu kerana selalu ye Priya akan naik for first trip bus,tapi aku tak suka naik first trip sebab ramai orang and tiba-tiba Priya ajak aku naik for second trip bus.. And aku just follow jelah.. Sampai dekat rumah,mama bukakan grill & aku buka pintu & aku dengar jeritan SUPRISE! Aku tergamam sebab aku tak sangka sebab diorang boleh sampai rumah aku lebih awal & boleh prepare benda tu semua.. Mama pon pandai berlakon,like nothing happen.. Habis dari selesai potong kek,dorang cerita yang bertapa banyak ye dugaan mereka sampai tunggu dekat depan rumah untuk tunggu mama buka pintu sebab mama tak dengar bunyi doorbell.. Dan mereka juga sesat sebab cari rumah aku tak jumpa-jumpa.. Naik teksi sampai pusing berkali-kali.. Kelakar bila dengar cerita korang dan tengok gambar-gambar korang bila sesat.. Anyway thanks untuk korang,aku mira akan simpan ia dalam memori aku.. Miss You All A Lot !


No comments:

Post a Comment