Tuesday 24 July 2012

In Form 5

Aku rindu kat korang semua terutama Nora,Emma,Fiza & Hajar.. Time BM & BI subject,adalah subject paling kami tak suka sebab cikgu BM&BI kami kuat membebel.. Sebab tu setiap kali waktu BM & BI je,kami selalu mendoakan yang cikgu kami tak datang sebab tak nak dengar mereka membebel.. Anak murid kesygan cikgu BM kami adalah Nora sebab dia selalu dapat result yg paling tinggi dalam kelas.. Sebab dia suka sgt baca novel.. Manakala anak murid kesygan teacher kami adalah Chin & Fiza.. But almost for Chin course dia selalu senang di mata teacher kami.. Manakala Fiza pulak sebab dia terlalu banyak sgt berckp,sampai teacher tertarik dekat dia untuk selalu tlg teacher.. But the end,kami selalu mengingati pesanan & syg cikgu kami tu kerana setiap bebelan dia tu mesti terselit unsur nasihat kerana mereka adalah orang lama..

Manakala waktu Math pula,kami suka cikgu yg mengajar kami sebab cikgu yg plg sporting,cikgu kami ni,kalau dia menjerit,1 blok dengar but dia best.. Tapi cuba kalau tak siap kerja dia,siap la dia berleter sampai tak cukup masa.. Tapi dia berleter ada guna ye sebab untuk kebaikan diri kami sendiri.. Kami senang belajar dengan dia kerana kami senang memahami ape yg dia cuba sampaikan kepada kami.. Cikgu math & add math kami sgt berbeza kerana cikgu add math kami mempunyai perwatakan yg tegas tapi tidak menjadi.. Kami tidak pernah memahami ape yg cuba diajar oleh cikgu add math kami.. Oleh itu,setiap kali add math,kami akan membuat hal masing2 ataupun berpura-pura seorang pelajar yg belajar tapi tidak memahami 1 pon ape yg cuba diterangkan oleh cikgu add math kami. Yang hanya mendengar cuma beberapa pelajar yg boleh memahami apa yg diajar.. Setiap kali add math,bdk lelaki mahu pun bdk perempuan akan berubah posisi kerana kami akan cuba berlakon untuk belajar tapi pada hakikat ye,kami berbual..

Lain pula,pada waktu sejarah kerana kami dapat seorang guru yg sgt sporting sehingga dia tidak kisah ape yg kita mahu lakukan,tetapi sekira ye dia mahukan buku,kene hantar tepat pada masanya.. Cikgu sejarah kami,akan masuk ke kelas,dia akan memberi sedikit nota untuk kami dan selebih waktu ye,dia akan menerangkan tentang nota yg diberi dan selebih ye,akan bertukar kepada sesi mengarut yg boleh membuakan kami tergelak.. Manakala pada waktu agama,kami mempunyai seorang ustaz,yg sgt penyabar kerana menahan kesabaran ye terhadap kelas kami,setiap kali kelas agama,kami akan mengeluarkan buku teks agama dan selebih ye adalah berbual.. Kerna kami tahu ape yg akan ustaz terangkan di hadapan adalah sama seperti di dalam buku teks.. Setiap kali waktu agama dan add math aku,Hajar,Emma,Nora,Fiza,Ain mesti akan berkumpul untuk berbual..

Manakala pada waktu fizik dan kimia pula berbeza.. Kami suka waktu fizik kerana cikgu kami best,setiap kali fizik kene turun awal,kalau tak nanti kene denda.. Waktu fizik kami selalu turun lab awal tapi berbeza pada kimia kerana cikgu kami mengajar,mengantuk kan mata kami.. Cikgu kimia kami adalah seorang guru yg cemerlang tapi kdg2 ape yg diajari ye,kadang2 kami perlu mengulang beberapa kali untuk kami memahami manakala Cikgu fizik kami,tegas orang ye tapi dalam tegas dia ada lembut ye kerana di dalam kelas 'kami murid,dia adalah seorang guru' tapi di luar kami adalah anak dia dan dia adalah seorang mak.. Aku,Nora & Emma selalu mengepau cikgu fizik kami untuk belanja kami..

Semasa lukisan kejuruteraan yg lebih dikenali sebagai (LK) kami mempunyai seorang yg kami gelar sebagai ustaz.. Cikgu kami pandai tarik perhatian kami semasa kelas kerana dia suka bercerita kerana timetable kami subjek ini adalah subjek terakhir.. Ustaz selalu mengusik kami berlima iaitu nora,emma,fiza,aku & hajar.. Yg paling ustaz suka usik adalah Fiza & Hajar kerana mereka berdua ni,kalau dikacau akan membls blk.. Tmbh2 Fiza yg dikenali sebagai burung murai oleh Azni.. Mereka berdua ni,tak boleh ada point unutk kenekan 1 sama lain kerana mereka suka mengusik 1 sama lain..

Ya Allah,Aku amat rindu kan korang semua..

No comments:

Post a Comment